Omlás és romlás
2024. 03. 04.

Omlás és romlás

Vágjunk a közepébe: insta-élmény, pergő nyelvű influenszer, mindenki laza, jómódú, problémamentes és egészséges, vakító síruhák és fogsorok, magasélet a magas hegyen.

 Aztán jön egy lavina és egy öntudatlan reakció megmutatja, mi lakik a hozzánk legközelebbi emberben. És soha többet nem lesz már a legközelebbi. Járó Zsuzsa Ebba, az anya és feleség, Mészáros Béla Tomas, az apa és férj. Kétgyermekes család, végre együtt a luxusban, pihennének, de örökre megváltozik az életük: Tomas öntudatlanul is menekülni kezd a hóomláskor, magára hagyva a gyerekeket védő Ebbát. És Járó Zsuzsa most játszik tán a legszebbet, mióta az Orlai Produkció virtuális társulatának tagja – pedig mindig jó színészi kondícióban visz epizódot és főszerepet egyaránt – látszólag eszköztelenül, először az érvekből, aztán az érzelmekből, aztán a reményből kifogyva megszenvedi az elszivárgó bizalmat, a másik bohóckodó, bizonytalan gyávaságát, felcsattanó agresszióját, önző önsajnálatát, bagatellizáló terelését. Mészáros Béla a hisztériáig menően mutat meg egy belül bizonytalan, kívül szimpatikus férfit.

Az attraktív László Lili és az egyre beérőbb színészetű Száraz Dénes játssza Jennyt és Mats-ot, az „elvált férj-fiatal barátnő” összetételű baráti párt, akik oldanák a feszültséget, de más baját látva a saját életükkel is kénytelenek szembe nézni. Vándorol az érintettség, eléri a párokat, számvetésre kényszeríti a gondolkodásmentes kényelemre berendezkedetteket is.

Pelsőczy Réka jó ritmusú, érzelmeknek helyet adó rendezése ritkán tapasztalt karcos-ambivalens hangulatú színészi pillanatokat ad Ullmann Mónikának (Charlotte), aki a hosszú házasság elviselésének egyik érvényes modus vivendijét bízza ránk néhány szándékosan hiányos mondattal és szemöldökráncolással egy szaunában.

A már fiatalon is all-round színészetű Tóth Zsófia és a minden szempontból ígéretes Rohonyi Barnabás több szerepet is játszva teszi elénk eszközgazdagon a gazdag és nem gazdag „fiatalokat”, az összes fontoskodásukkal, jelentőségkeresésükkel, ürességükkel. Tihanyi Ildi ötletesen funkcionális díszlete érvényesen adja vissza a high life -hangulatot, Juristovszky Sosa jelmezei a bézs-fehér -pasztell vonalon enyhítenék a sötét gondolatokat.

Tragédia nem történik, de minden megváltozik. Ilyen az élet.

https://izaszinhazbanjart.hu/2024-marcius/item/742-lavina-orlai-produkcios-iroda 

Forrás: Iza színházban járt - Farkas Éva